چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

هشمهری آنلاین: شهردار تهران گفت: از سال آینده بیش از 50 درصد فعالیت‌های عمرانی در شهر تهران به زیر زمین منتقل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه رسالت با بزرگراه امام علی(ع) و میدان رسالت با بیان اینکه احداث کانال تاسیساتی باید 60، 70 سال پیش انجام می‌شد  اظهار داشت: کانال تاسیسات اقدامی است که ده‌ها مشکل شهروندان را حل و فصل کرده و در 10، 15 سال آینده معاون فنی و عمرانی شهرداری رقمی از رفع معارضین آب و گاز و برق به زبان نخواهد آورد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح رسالت بیان داشت: بعضی پروژه‌ها در تهران تاریخی شده‌اند. مشکل میدان رسالت و تقاطع‌هایی که امروز افتتاح می‌شود و میدان کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی مشکلاتی بود که 17، 18 سال پیش صحبت از رفع آنها بود و من فکر نمی‌کردم بعد از این همه سال در این زیرگذر شاهد افتتاح آن باشم.

قالیباف ادامه داد: در عرصه مدیریت یکی از مهمترین سرمایه‌های بی نظیر زمان است و باید آن را تحت کنترل درآورد تا در آینده وقتی پشت سرمان را نگاه کردیم غصه فرصت‌های از دست رفته مادی و معنوی را نخوریم.

شهردار پایتخت با اشاره به اینکه میدان رسالت از پروژه‌هایی بود که 80 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت گفت: رضایت شهروندان برای ما شرط بود و نباید آنها را تحت فشار قرار می‌دادیم و باید نیاز آنها را حل و فصل می‌کردیم.

وی ادامه داد: در زمان انجام پروژه رسالت مردم بسیار اذیت شدند مخصوصا زمستان گذشته که سرمای سختی حاکم بود و شهروندان و ساکنینی که از شمال به جنوب رسالت تردد می‌کردند به ویژه بانوان سختی زیادی متحمل شدند  و من از همه آنها عذرخواهی می‌کنم.

قالیباف در مورد ادامه بزرگراه رسالت نیز گفت: ادامه کار در دستور کار قطعی ماست و تملک آن نیز به اندازه این پروژه برای شهرداری هزینه خواهد داشت اما این قول را به مردم می‌دهم که پروژه‌ها طبق روندی که دارد در زمان‌بندی خودش پیش خواهد رفت.

وی افزود: خدا را شاکرم طبق قولی که به مردم نجیب و شریف تهران دادم، هیچ پروژه‌ای روی زمین نمی‌ماند و همه همکاران، بی‌نام و نشان من در شهرداری تهران  به خوبی برای پیشبرد طرح‌ها تلاش می‌کنند.

شهردار تهران همچنین با اشاره به اینکه پیمانکار پروژه رسالت‌، انتهای بزرگراه صیاد شیرازی را نیز در دست دارد اظهار داشت: از روند کار در انتهای بزرگراه صیاد شیرازی راضی نیستم و تکلیف آنجا نیز باید زودتر روشن شود. آنجا از گلوگاه‌های مهم شهر است که در صورت بازگشایی بار ترافیکی زیادی را بر می‌دارد.

احمد دنیا مالی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در مراسم افتتاحیه گفت: رسالت از مهمترین میادین شهر تهران از نظر تبادل سفر است احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه رسالت با امام علی(ع) افزایش حرکت خودروها، صرفه‌جویی در زمان سفر شهروندان و کاهش آلاینده‌های هوا را در پی خواهد داشت.

وی افزود: این پروژه با مشکلات زیادی پیگیری شد اما احداث آن ترافیک عبوری شرق به غرب و غرب به شرق در میدان را ازبین برده و به تبادل سفر نیز کمک می‌کند.

وی افزود: با افتتاح  این طرح ساکنین این محدوده از استفاده از بزرگراه امام علی(ع) اقبال بیشتری داشته و باعث کاهش حجم ترافیک در میدان می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هنچنین با اشاره به هزینه اجرای پروژه گفت: 770 میلیارد ریال هزینه کل پروژه است که از این میزان 600 میلیارد ریال آن به رفع معارضین ملکی اختصاص یافته است.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم از مدیر کل املاک و مستغلات شهرداری تهران و رییس املاک و مستغلات شهرداری منطقه 4 نیز تقدیر شد.

کد خبر 65882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز